Loading...

Best Workplaces hebben deze 8 zaken gemeen

Home / Algemeen / Best Workplaces hebben deze 8 zaken gemeen

Voor wie Glassdoor niet kent. Op deze van oorsprong Amerikaanse website kun je als medewerker de organisatie waarvoor je werkt beoordelen. Glassdoor maakt zo transparant hoe medewerkers denken over hun werkgever.

Voor wie Glassdoor niet kent. Op deze van oorsprong Amerikaanse website kun je als medewerker de organisatie waarvoor je werkt beoordelen. Glassdoor maakt zo transparant hoe medewerkers denken over hun werkgever. Elk jaar presenteert Glassdoor ook de top 100 van Best Workplaces?

Wat ze allemaal gemeen hebben? Dat lees je hieronder:

  1. Medewerkers voelen zich gewaardeerd! Waardering is ook een van de drivers van de Trust Scans die wij vaak afnemen bij onze klanten om medewerkersvertrouwen te meten. Bij de meeste klanten vinden werknemers waardering de belangrijkste driver, maar hier wordt ook vaak slecht op gescoord.
  2. De cultuur wordt gedreven door een missie. Niet eentje die alleen op papier staat, maar waarvan medewerkers ook de betekenis snappen en weten hoe ze hier een concrete bijdrage aan  kunnen leveren in hun dagelijkse werk. Onze ervaring is dat het het formuleren van je purpose met een brede afvaardiging van de organisatie al snel leidt tot veel betrokkenheid.
  3. Gemotiveerde collega’s. Medewerkers laten zich vaak stimuleren en motiveren door directe collega’s die een waardevolle bijdrage leveren aan het team en net dat stapje harder lopen.
  4. Compensatie. Het is vaak niet de reden waarom medewerkers hun organisatie verlaten, maar werkgevers die hun medewerkers belonen voor bijzondere prestaties zijn beter in staat om talent te behouden
  5. Bijzondere secundaire voorwaarden. Niet alleen zien we dit bij de typische tech startups, ook andere bedrijven proberen talent aan zich te binden en vast te houden door na te denken hoe ze hun medewerkers echt thuis kunnen laten voelen. Dit gaat vaak verder dan de doorsnee voetbal- of pingpong tafel in de kantine.
  6. Mogelijkheden voor groei en ontwikkeling. Medewerkers willen vaak weten waar ze naartoe werken en wat ze hiervoor moeten doen.
  7. Transparant leiderschap. Weten bij wie je waarvoor moet zijn en wat de taken en verantwoordelijkheden zijn.
  8. Impact maken met uitdagend werk. Hierboven schreven we al dat medewerkers vaak willen weten hoe zij in hun dagelijks werk bij kunnen dragen aan de purpose van een organisatie. Zelf merken we vaak dat ‘Jij bent het merk’-sessies hiervoor goed werken, waarin medewerkers uitgedaagd worden om de purpose te vertalen naar je eigen rol en het gedrag wat hierbij hoort.

Comments(0)

Leave a Comment

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe jouw reactie gegevens worden verwerkt.