Loading...

Waar wij in geloven

Home / Waar wij in geloven

21 GRAM. DE MYTHE

Het gewicht van de ziel. Het is een mythe, die nog steeds levend is in populaire media. Het is het verhaal van een rebel: Duncan MacDougall. In 1907 voerde deze Amerikaanse arts een medisch experiment uit. Hij woog stervende patiënten in levende toestand en na hun dood. Wat bleek? De ziel is meetbaar en weegt 21 gram.   

Hoewel het niet wetenschappelijk onderbouwd is, geloven ook wij dat de ziel gewicht heeft. Niet perse in grammen, onsjes of ponden, maar in impact. Organisaties met een ziel hebben meer veerkracht, groter onderling vertrouwen en zijn langer levensvatbaar. Ze wekken hun eigen energie op om medewerkers te motiveren, te betrekken en te inspireren. Ze trekken hiermee klanten aan en werken op een manier die echt bij ze past. Dit is het uitgangspunt van onze filosofie en aanpak.

21 GRAM MODEL

4 cirkels, 21 drivers. Soulful Rebels werkt met het 21 GRAM model. Er zijn 21 “drivers” waar een organisatie aan kan sleutelen om meer impact te hebben; op de mensen en op de resultaten.

De kern van ons model is de ziel van de organisatie. Klinkt zweverig en ongrijpbaar, maar we helpen je het concreet te maken. Zodat het mensen verbindt, inspireert en vertrouwen geeft.

Vertrouwen van je medewerkers leidt tot energie, een vibe die automatisch klanten aantrekt. Daar is geen concurrent tegen opgewassen! En dit zul je terug gaan zien in je cijfers en resultaten, it matters! Lees meer over de 21 drivers. 21 GRAM. THAT’S ALL.

The Founders Soul: de organisatieziel bestaat uit een viertal drivers: Exist, Approach, Act, Feel. Wat betekenen ze voor jouw organisatie? Hoe geef jij hier gewicht aan?

Employee Trust & Customer Trust:
zowel het vertrouwen van medewerkers als klanten wordt gedreven door 6 zaken: Welcome, Communicate, Appreciate, Care, Inspire, Share. Door deze drivers in lijn met de ziel van je organisatie te brengen versterk je het fundament van je organisatie: vertrouwen van zowel je eigen mensen als klanten in je organisatie.

Way of working: een bewuste integratie van de Founder’s Soul met medewerkers- en klantvertrouwen, ondersteund door een passende Way of Working creëert meetbare resultaten en heeft impact op de bottom line van iedere organisatie.

Exist

Waar geloof je in? Waar maak je je druk om? Waarom kom je elke morgen uit bed?

Approach

Hoe bereik je dit? Hoe doe je dit anders dan anderen? Waarin ben je authentiek?

Act

Wat doe je dan echt? Waaruit blijkt dit?

Feel

Wat is het dat je bindt en boeit, vandaag, gisteren en morgen?

Welcome

Hoe verwelkom je nieuwe medewerkers? Is er een onboarding strategie? Voelen bestaande medewerkers zich thuis?

CARE

Hoe zorg je voor je medewerkers?

Communicate

Hoe wordt er informatie gedeeld, feedback gegeven, geluisterd en gesproken in de organisatie (met elkaar en over elkaar)?

Inspire

Hoe houd je je mensen enthousiast? Hoe bind en boei je ze iedere dag opnieuw?

Appreciate

Hoe bedank en waardeer je je medewerkers? Worden behaalde successen met elkaar gevierd? Hoe wordt er omgegaan met fouten?

Share

Wat is de maatschappelijke bijdrage van je organisatie?

Welcome

Voelen klanten zich echt welkom? Voelt de klant zich echt klant?

Care

Behandel je klanten met respect? Doe je wat je belooft?

Communicate

Weten klanten bij wie ze moeten zijn voor wat? Zijn wederzijdse verwachtingen helder? Wordt er over en weer feedback gegeven?

Inspire

Zijn klanten trots om klant van je organisatie te zijn? Vinden klanten je inspirerend?

Appreciate

Worden klant serieus genomen? Worden klanten erkend voor hun bijdrage aan de groei en ontwikkeling van de organisatie?

Share

Vier je successen samen met je klanten?

Navigate

Weet je waar je naar toe wilt? Wat je daarvoor nodig hebt? Hoe ziet je agenda eruit, op korte en langere termijn?

Flow

Welke processen zijn belangrijk? Zijn ze op de juiste manier ingericht?

Lead

Hoe wordt er geleid in de organisatie? Wat verwacht de organisatie van leiders?

Support

Welke systemen en tools ondersteunen je processen en mensen?

Connect

Hoe wordt er samengewerkt?

Vertrouwen is een valuta

Het is geen verrassing toch dat organisaties die het bouwen aan en vergroten van vertrouwen als prioriteit zien betere bottom line resultaten laten zien.

Organisaties die bouwen aan vertrouwen zullen doorgaans….
16% hogere winstmarge maken
19% productiever zijn
69% meer retentie van medewerkers genieten
70% meer werkplezier hebben
22% innovatiever zijn

Daarmee is vertrouwen een valuta. En de business case snel rond toch?