Loading...

Solviteers – Whatever it takes

Home / Solviteers – Whatever it takes

Solviteers - Whatever it takes

REBEL-IN

Het is begin 2016 en nog voordat Soulful Rebels officieel staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel zien we een bericht van Solviteers op Freelance.nl. Zij zoeken een branding expert die hen kan helpen om hun merk nog sterker te positioneren in de markt. We besluiten de stoute schoenen aan te trekken en schrijven een mail met onze visie op het vraagstuk.

We worden uitgenodigd! Er zijn ook andere partijen, maar Solviteers kiest uiteindelijk voor Soulful Rebels. Vanwege onze energie en gedrevenheid, maar ook onze kennis van marketing, branding en een Great Place to Work. Want naast de ambitie om een heel aantrekkelijk merk te zijn en blijven voor klanten, wil Solviteers ook voor haar eigen medewerkers de beste werkgever zijn.

We ontwikkelen een maatwerktraject onder de naam Solviteers als supermagneet! Let’s rebel!

REBEL-LEER

In juni 2016 begonnen we het traject met intakegesprekken met zowel klanten als medewerkers. Deze input namen we mee tijdens twee intensieve Seek the Soul workshops waarin we werkten we aan de merkessentie van Solviteers. Aan het einde van deze sessies waren de missie, visie en kernwaarden helder. De kernwaarden werden op een ludieke manier gelanceerd binnen de organisatie. Unleash the beast!

Nu we de merkessentie scherp hadden was het ook tijd om een nieuwe merkpositionering te kiezen. Om goed inzicht te krijgen in de gewenste business positionering, trends, concurrentie, kernklanten en het ongewone aanbod faciliteerden we verschillende Right Track workshops. Hieruit volgde een scherpe merkpositionering.

In de tussentijd hadden we middels onze Trust Scans inzicht gekregen in de mate van medewerkersvertrouwen en klantvertrouwen en de specifieke kwaliteiten en uitdagingen van Solviteers. We selecteerden de thema’s waarin medewerkers zich konden vastbijten. Vanuit de vastbijtsessies werden er actieplannen gemaakt die tijdens een gave Dragons’ Den gepresenteerd werden. De dragons bepaalden welke verbetersuggesties als eerste opgepakt zouden worden.

Inmiddels had Soulful Rebels een aantal grafische ontwerpbureaus gevraagd om op basis van een briefing een pitch te geven voor een nieuwe huisstijl en creatief concept van Solviteers en is na de Into The Great Wide Open sessie de spiksplinternieuwe huisstijl voor Solviteers ontwikkeld.

Ook begeleidde Soulful Rebels de organisatie in de aanloop naar het Great Place To Work onderzoek. Het resultaat mocht er zijn; Solviteers werd de hoogste nieuwe binnenkomer op de lijst van middelgrote bedrijven van Great Place To Work!

REBEL-UP

Om de resultaten van het programma te borgen organiseerden we aan het einde van het programma ‘Jij bent het merk’ sessies voor alle medewerkers van Solviteers en presenteerden we een MerkWerkenplan waarmee Solviteers verder kon bouwen aan haar merkintegriteit.

Na het programma heeft Solviteers gevraagd of Soulful Rebels haar wilde helpen met het maken van een contentplan voor de nieuwe website en hebben we voor verschillende teams van Solviteers teamontwikkelingssessies gefaciliteerd.